Råneå RK 24/5 1m

Film från gårdagens tävling i Råneå. Vi red bara en klass igår och det var ganska skönt. Shaman var som vanligt igen och inte några tendenser till att stanna. Han stannade en gång på framhoppningen då jag hetsade honom. Har märkt att jag omedvetet gör så just mot oxrar. Kan vara en orsak till att han då blir sur o stannar i stället. Då jag tänkte på det och verkligen ansträngde mig för att bara följa med kom de där bra sprången. Han hoppade mig nästan ur sadeln på vissa språng. På banan råkade det bli ett missförstådn då jag var för mycket i tygeln så han pep förbi hindret men vi tog om det och fick en bra runda. Det kändes faktiskt riktigt bra. Kanske lite mer tryck i galoppen men annars bra. Så vi åkte hem nöjda och glada.

Nu laddar vi för fredagens pay and jump på hemmaplan så får vi se hur det går där :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback