Träningsvärk,bakslag och sura miner

I början kom vår vän ut för att hjälpa mig med tömkörningen då jag känner att jag inte riktigt lärt mig att kunna jobba med linorna på ett bra sätt. Blir oftast samma tempo då jag tycker det är lite knivigt att få ihop allt. Shaman har blivit så fin då vi hållit på nu några veckor och låter honom vara på linorna ca en dag i veckan. Jag tycker det är ett bra komplement till ridningen. Vi hade lite lättare hoppning på onsdagen då jag ville hoppa igenom honom inför helgens gårdstävling. Shaman verkade faktiskt ha lite träningsvärk och ville inte riktigt sätta under sig i vänstersidan. Hoppsan då, även då vi hoppade kände jag detta. Tänkte försökta jobba på det vi gjorde på kursen men problemet var att jag var mer spänd och vart kvar i tygeln i stället för att rida framåt och vid en punkt ta en förhållning och sen rida framåt igen. Detta vart extra tydligt mot oxrarna, kändes så surt då det gått så bra på kursen och det blev så här men jag fick lite hjälp av min kamrat och då gick det bättre. Avslutade med en oxer på hela en meter. Men det är långt kvar till bana på en meter känner jag även om vi testat enstaka hinder på högre. Vi avslutade med ett räcke där jag vågade rida på mer och fick bra språng. Vi hade bommar innan men fick ta bort dom då Shaman kom fel in och distansen vart helt fel och han vart mer nöjd då vi gjorde som vanligt dvs drog ut markbommen lite åt honom.
Han är verkligen en kämpe, han hjälper mig då jag gör fel, rättar mig och sen blir det bra. Han säger åt mig på låg nivå, hoppar på högre trots att jag gör fel men då blir jag tuffare nästa gång och vågar. Han är inte dum alltid ;)
 
Bara för att det gick sämre igår blir jag nedstämd. Jag måste tänkte att det inte är hela världen men kändes som jag ville få bra flyt inför tävlingen men nåja jag ska tänka på att galoppera lite mer. Sen är det inga höjder som vi ska över så det ska nog lösa sig hoppas jag :)
 
Shaman har varit väldigt gosesjuk sista tiden, ingen som passerat har kommit därifrån utan att klia honom och bli kliad av honom. Nu fick han nog, det har varit många runtomkring honom. Familjen bryr han sig inte om men då människor han inte känner så bra kommer blir han lite less. Ida kom grannflickorna i vanlig ordning och klampade in till honom och började klia honom och han tjurade ihop totalt. Jag såg på honom att han inte var nöjd. Jag hade stunden innan sagt åt honom då han ville klia mig o jag skulle mocka. Då jag inte lyssnade bet han mig i armen. Inte hår men tog tag i mig som han sa åt mig att hallå jag vill dig något. Flickan fortsatte klia honom så jag sa att akta jag tror inte han är så glad nu men hon fortsatte och då bet han henne i armen och vart riktigt arg. Så jag sa gå i från honom, låt honom vara i fred han vill inte. Så då gick hon. Han gick in i sitt hörn och kom sedan fram och lade nosen i famnen på mig och somnade. Så fick klappa honom och stryka på honom och sen vart det bra igen :) Idag ville han ha sin matte själv och mysa i lugn och ro. Mitt lilla gossedjur ;)

Mattetajm 


Klia varandra det är vad vi gör hos oss













Kommentarer
Postat av: Johanna

Skynda långsamt! Du är duktig <3

2014-11-27 @ 23:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback