Utflykt till vänner

Efter senaste veckans svacka hos ryttaren var det lägligt att åka bort och förena nytta med nöje. Jag har bara förbannat mig själv över det som hände i stället för att blicka framåt. Så dags att återigen sparka mig i ändan och ta tag i mig själv bestod veckan av. Shaman har gjort saken väldigt lätt att fokusera på det positiva, han har verkligen visat sig från sin bästa sida i både hoppningen och dressyren. Även då JJ tömkörde honom igår var han riktigt lyhörd och gjorde allt hon sa utan att bråka. Han har varit go och glad och kliat mig hela kvällarna förutom då han hyssat och retat mig till vansinne så till sist vart jag så arg så jag började skratta. Jisses alltså!!
 
Vi fick låna grannens åklåda och jag tänkte att vi packar och åker i god tid. Det sket sig direkt då jag som vanligt är en sann tidsoptimist. Shaman var tjurig och skulle inte alls åka tyckte han vilket är ovanligt för att vara honom. Han brukar ju gladeligen springa in i allt vad åklåda heter. Tyvärr var fönstrena frostiga och han kunde inte se ut.
Väl framme var han nöjd och tittade sig nyfiket omkring för att sedan ställa sig i ett hörn och sova. Vi byggde fram en liten bana som var linjer men ändå bildade en lättare bana.  Gjorde i ordning Shaman som trodde det var tävling och var taggad till max och hoppade runt så fort han hörde ett ljud. Inne i ridhuset gick han runt till alla speglar och tittade på sig själv och tyckte han var skitsnygg. Han var pigg och glad och satsade som en tok på alla hindrena. Han hoppade glatt med öronen framåt på allt. Vi provade höja ett hinder sista språnget men jag tror jag tvekade lite så då stannade han och sen tog vi om det och då hoppade han riktigt fint. Vad det är roligt då jag inte är rädd. Shaman är så positiv och glad. Han verkligen ger allt och ställer upp.  Jag vågade till och med hoppa bana på 90 cm och nästa runda tog vi det på metern men oxrarna lät vi vara kvar på 90 cm. Jag är inte redo för högre på bana än. Vi packade ihop och jag åt lite frukt och lussekatt. Så klart skulle Shaman ha min lussekatt och han vägrade ge sig förrän han fått smaka en bit.
 
Trötta men nöjda åkte vi hem. Shaman kunde nu se ut då det varit varmare under dagen och jag skrapade framrutan och sidofönstrena var fria från frost. Dock somnade han innan vi han ner på stora vägen ;)
 
Väl hemma ville han gå ut men då det var så pass sent fick han på sig pyjamas och eftermiddagsmaten. Så vi klappade gonatt och ses i morgon. Jag ska jobba några timmar men är det fint väder blir det uteritt :)
 
Hoppas alla har en trevlig allhelgonahelg :)
 















Åhhh vad jag inte gillar då han gör sina grishopp!!
 

Eller då han tar i så jag flyger åt skogen!!

 
En väldigt nöjd pojke efter dagens pass!!

 
En liten filmsnutt på dagens runda :) Är så glad och stolt att vi tagit oss så här långt på bara några månader. Det känns så overkligt :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejja! Duktiga ni! <3

2014-11-02 @ 00:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback