Känslan

Igår var det dags att sitta upp och hoppa för första gången sedan incidenten. Jag har verkligen längtat och då ajg sett min tränare jobba med Shaman så har han blivit så himla fin. Luftiga och fina språng. Vilken kapacitet han har mitt lilla djur. Satt upp och han var så fin, han gjorde allt han skulle och lite till. Vilken känsla, bara styrde och han gjorde allt. Känslan som var helt okomplicerad till skillnad från tidigare. Jag kände att nu hade vi roligt och jag var så nöjd efteråt. Vi avslutade att rida slingan runt. Vi galopperade runt en krök och plötsligt hoppade Shaman ner i diket och in i skogen och upp på vägen igen. Hmm skänkelvikning i galopp så här dagen innan dressyrtävlingen. Hmm en älgmamma och älgbebis stod ju precis vid vägen och så klart såg han dem men inte jag. Haha vi vände om och tittade på dem. Älgungen gick in i skogen men mamman stod kvar och Shaman tittade surt på den. Skrek åt dem att dra åt skogen hahaha och då de gått iväg fortsatte vi hem.  Jag jobbar varje dag med mitt mål, det känns bättre för varje dag. Jag insåg att jag tagit ett steg framåt då en duktig ryttare red samtidigt som oss och jag inte jämförde mig med henne utan utgick från mig och shaman. Jag läser min bok och har även fått ett häfte av en kamrat om mentalt tänkande inför tävling att läsa. Mina vänner är verkligen så hjälpsamma och utan dem hade jag inte tagit mig ur svackan.
 
Tycker Shaman är så himla mysig nu och han ska klia på mig hela tiden och kommer och lägger nosen i famnen och myser. Han verkar så himla nöjd.
 
Då jag kom i dag stod han nere vid buskarna och kom inte då jag ropade som han annars gör. Han tittade på mig och stod där. Hann tänka att vad är det nu, som förra våren då han hade frakturen o inte kunde röra sig. Gick fram och då hade han fastnat i en gren från busken. Den hade snurrat sig runt bakbenen och i svansremmen på täcket. Hade han tagit ett steg fram så hade han såklart kommit loss men fånig som han är väntade han till matte kom till undsättning. Sedan gick han bakom mig till grinden och hem till stallet. Han får vila idag då jag jobbar extra på JC och har telefonrådgivning hela kvällen. Hmm extra pengar är bra dock kommer dem att gå till en husvagn åt skalman i vår.
 
Hoppas alla har en trevlig fredagkväll!!
 
Somliga har lite otur så här på fredagseftermiddagen ;) Shaman sitter fast i busken:)

Känslan som var helt enorm rent ut sagt. Lätt, och okomplicerat!!

Mitt gosetroll!! Ibland är det svårt att säga hejdå trots att vi ses i morgon igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback