Tokskallar och helgfirare

 
 
Det har varit riktigt skönt att inte ha något planerat under helgen. Solen har lyst och det har verkligen varit vår här. Söndagen var gråmulen dessvärre. På lördagen var det ganska varmt så jag gick ner till hagen för att plocka bort halsdelen på Shamans regntäcke så han skulle få lite extra sol på sig. Gav honom lite godis och gick upp och började kratta bort gammalt hö och bytte  vatten åt honom. Efter en stund ställde han sig  och stirrade på mig. Då jag ropade så kom han i full fart och la nosen i famnen. Han kliade mig och jag skulle klia honom. Så höll han på hela förmiddagen och allt tog dubbelt så länge. Så det vart krattande och gosetajm med chefen.  Fixade alla sysslor och gick ner och hämtade in honom. Vi tog en tur längs vägen i solen. Han går riktigt bra nu och kliver på bra med vänstra bakbenet. Hoppas verkligen det var det här som var problemet. Annars vette tusan. Söndagen var grå och det hade regnat under natten så det var lerigt och blött ute. Tråkigt, så vi gick faktiskt in i ridhuset med våra grannar och tömkörde. Han är lite seg så man får smacka på honom lite för att han ska kliva på framåt och då är det inga problem. Han fick gå på en större volt där jag försökte få att han gick som i en fyrkant. Vi gjorde halter och prommenerade på. Han lyssnade väldigt bra. Gjorde fina halter, kändes som dom vart finare nu än då jag sitter på. Hm får öva vidare till veckan. Är bara en och en halv vecka kvar till återbesöket. Undra vad hon säger då, ev tar hon nacken också på honom. Han är nöjd nu och glad, han ser glad ut inte så där sorgsna ögon utan pigga och glada med buset lysande;) Så är han min lilla häst, han har aldrig långt till att damma av ett hyss.
Efter passet badade vi fötterna så all lera försvann. Är så trist nu då det är lerigt och man måste spola benen dagligen som på hösten. Suck, leriga skydd, lerig svans, lerig sadelgjord då man ridit ute. Suck och dubbelsuck. Nåja det blir bättre, ljuset blir bättre och bättre. Är nu ljust ända fram till strax före kl 8 på kvällen. Det är härligt här uppe att det är ljust så länge :)
 
Hoppas alla haft en bra helg!!
 
Primmadonnan håller själv upp foten.
Dagens sällskap :)
 
 
 
 
Hahahaaa....
 

Kommentarer
Postat av: JENNYH - Mammablogg

Men gud så lik min gamla häst på sista bilden! Skrämmande! :)

2015-04-17 @ 16:32:27
URL: http://jennyh.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback