Glest mellan gångerna

Det är verkligen långt mellan gångerna jag skriver och uppdaterar vad vi pysslat med. Det har hänt mycket och inte egentligen så mycket sedan sist. Vi tränar på, vi har varit i grannkommunen och hoppat för vår veckotränare. Det flyter på bra. Vi får hjälp och råd på vägen. Vi har börjat komma oss tillbaka på våra gamla höjder igen. Sakta men säkert. Vi hoppade bana på 95 cm sist och det kändes bra. Det vart bra språng hela tiden vilket kändes riktigt bra. Senaste veckorna har vi faktiskt tagit det ganska lugnt. Vi har mest ridit ut i skogen och myst på. Avslutat med lite dressyr en kort stund. Har varit ganska varmt så har inte velat pressa oss allt för mycket då jag tycker Shaman är mer påverkad av värmen senare år. Vår kamrat har flyttat in hos oss och även en nygammal vän är på väg tillbaka vilket kommer bli riktigt roligt. Shaman kommer även bra överens med vår nye bekant vilket är riktigt bra. Han är dock lite skeptisk än men de kommer iaf bra överens.
 
Vi hoppade själva igår och från början hade jag inte någon direkt känsla, hade velat samla ihop Shaman mer och ha lite tryck i honom. Han orkade nästan inte ens anstränga sig kändes det som. Då vi höjde tände han till som en kalle kanin och hoppade för allt han kunde. Vi avslutade med oxer i sväng och räcke upp ur sväng på en meter vilket gick riktigt bra. Jag kände hur jag för någon sekund tvekade till men bara bestämde mig att nää håll mig till min uppgift och det gick bra. Shaman hoppade riktigt fint. Så nu känns det bra med tävling om ett par veckor. Vår månadstränare kommer också och vi har tänkt vara med på det. Lite dressyr ska vi försöka hinna med också. Ev att vi kan starta någon liten tävling i dressyren också.
 
Vi njuter av den sista sommarvärmen som bara varade en kort tid innan det är dags för hösten och vintern. Känns inte alls som att jag längtar med tanke på hur förra vintern var.
 
Sommarmys!!
Vi når en metern med lätthet. Det bara föll sig så naturligt :)
 
Vi åker lite nu och då på träning vilket Shaman är mycket nöjd med då han får åka släp ;)
 
 
Kvällsmys!!
Knubbegubben :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback