Den eviga frågan

Just det, vilket bett ska jag ha på stöket. Det är min ständigt återkommande fråga. Har hittat ett bra bett som både häst och ryttare trivs med. Vill dock variera mig lite men de skarpare blir för mycket och Shaman går inte framåt och jag tappar bakdelsaktionen. För milt då drar han direkt med mig. Så klart är inte ett skarpare bett enda lösningen utan även mycket lydnad och dressyrarbete. Sen får folk tycka vad de vill men jag är hyfsat liten och inte allt för tung, än 😉 och har inte så mycket att sätta emot då stöket tar fart. Nu verkar han tycka allt är roligt, är pigg och stark och riktigt glad. Är lite inne att prova ett pesoaliknande bett och har funderat tidigare men inte kommit till skott. 
Nåja vi får se på dagens träning vad vi hittar på, ska råda med vår instruktör och se vad hon tror😊

Har fyllt kalendern med olika aktiviteter och hoppas pålle inte går och trillar omkull även detta år. Är så trött på att så fort vi kommer igång händer nått och vi är tillbaka på ruta noll igen 😞

Vad har ni för bett? Har ni olika i hoppningen och dressyren? 

Hoppas alla får ett bra nyår!!




Kanske lite tävling också 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback