Vi på ryttarbloggen kan inte vara på alla hästevent som hålls runt om i länet MEN vi vill gärna vara där och rapportera till er läsare. SÅ ibland hittar vi snälla gästbloggare som hoppar in och skriver några rader från eventen så att alla kan ta del av vad som händer i vårt hästlän. Den här veckan kommer Sara Knutsson blogga här och berätta om hennes hoppträningsdagar. Men innan hon får berätta om träningen så får ni en liten presentation av Sara och hennes häst:
Jag heter Sara Knutsson och är 34 år gammal. Jag har ridit sedan jag var liten men det är först sista åren jag börjat tävla. Innan dess hade jag mest tävlat klubbtävlingar på Luleå Ridklubb ända fram till för 5 år sedan då jag köpte egen häst. Min häst heter Shaman, en halvblodsvallack som nu är 13 år gammal. Han har utbildning inom både hoppning och dressyr.



 

Vi bor i Luleå där vi kombinerar träning och tävling på lättare nivå. Vi har fått i uppdrag att rapportera från vår hoppträning som hålls en gång i månaden av Ted Nätterqvist, hopptränare från Halmstad som kommer upp till oss.
I morgon kommer nästa inlägg!

 

Här är inlägget som är första delen i en serie av tre där vi har fått i uppdrag av kurirens sportblogg att skriva om träningen vi var med på i januari för Ted N som vi nu mer rider för en gång i månaden. Det är roligt att vi som inte rider så höga klasser även får lite tid i rampljuset. Det finns många duktiga ekipage runt om i länet som kämpar och håller igång men oftast är det bara de som hoppar höga klasser som syns utåt.