Bortamatch

Vi var till grannbyn och hoppade en träningstävling i helgen. Shaman skötte sig riktigt bra. Matte glömde sadelgjorden och var allmänt stirrig. Shaman hoppade riktigt fint i första rundan, andra rundan vart det för mkt hand o för lite skänkel och de hade ett väldigt litet ridhus så vi fick inte upp galoppen så vart ett och annat missöde men jag valde att inte göra någon grej av det utan vi fortsatte bara. Då det gått så bra så länge vart jag störd över att ha tappat brakänslan. När vi skulle åka hem var det halt och bilen orkade inte dra upp både släp och skalman så vi fick lasta ur och köra upp på backen och sen lasta in en förvånad häst. Tur att min kamrat kom för att titta på oss så hon kunde hjälpa oss hem. Även lite övriga inblandade fick hjälpa Team S hem. Tror inte jag åker iväg själv på vintern igen. Dock hade transporten vi hyrde frusit och därför fungerade det inte. Har haft en likadan tidigare som fungerat utmärkt. Är även det märket vi tittat på nu då vi ska köpa ett släp.
 
Veckan har gått till att träna dressyr för vår tränare och goda vän. Shaman var nog lite seg efter både JJ:s tömkörning och bortamatchen så han sprattlade runt först men sen skötte han sig riktigt bra. Även måndagen övade vi dressyr i ridskolans ridhus och han gick riktigt bra. Vi hade även en jobbarkompis med oss och hon fick prova skritta runt på Shaman.  På onsdagen hoppade vi lite lätt, jag hade lite dålig känsla efter helgen så jag tänkte öva på min balans och sits. Det såg nog ganska roligt ut då jag försökte få till det. Tur att Shaman är snäll och gör det han ska. Vi höjde och vi höjde lite till. Jag var helt övertygad om att mina kamrater spelade mig ett spratt då det var så lågt. De sa hur högt det var men nej sa jag inte det. Då höjde de och det kändes lite smått högt men jag tänkte det där är nog den nya höjden vi ska träna på. Haha tji fick jag och blev lurad av dom och Shaman. Vi slutade på 115 cm. Räcke, nu ska vi även prova oxrarna som är lite tuffare men lättare för hästen att hoppa. Han ställer verkligen upp nu min häst, han är så fantastiskt fin och go. Han bara myser hela tiden och är så go i boxen. Idag kom hovslagaren och han var så go mot honom också. Han sa vår hovslagare att Shaman var en av favoriterna då han är så mysig och lugn häst.
 
Vi ska försöka ta oss ut och rida nu men det är snöoväder här så vi får se hur länge vi är insnöade och inte kommer oss iväg. Både häst och ryttare tycker inte om då det regnar eller snöar så vi tänkte vänta ut det hela.
 
Hoppas alla har haft en bra vecka!!

Snö i massor, vi längtar till sommaren


Mys!!


Shaman och hans rullgrop


Vi övar och övar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback