Genrep och bockande pålle

I helgen ska vi åka till grannstallet på träningstävling om vädret inte fortsätter vara så här kallt. Har varit -22 i princip hela veckan. Så klart fryser vi. Har åkt och tagit in Shaman vid lunch då han varit på väg att rymma varenda dag. Han ålar sig under grinden då han tagit bort den nedersta plankan. Han har fått äta lunchen inne och myst på under eftermiddagen. Vi har joggat några varv i ridhuset men höll på frysa ihjäl så vi valde att gå hem igen.
 
Fick vara med och hoppa med några av de nya ryttarna igår och vi tog fram så vi kunde hoppa en bana då vi ville öve inför kommande tävlingar. Tänkte bara ta några språng då jag frös som en tok. Shaman hade andra planer, han satte av i full fart och hoppade allt i hans väg. Han hoppade riktigt bra men var glad och pigg och efter sista hindret bockade han och pep. Då jag tjöt för att jag höll på åka av tyckte han det var ännu roligare och hoppade upp och ner av glädje och ruskade på huvudet. Undra just vart han fick all energi i från. Provade hoppa de vanliga höjderna och sedan testade metern och det gick över förväntan. Han hoppade alla hinder klockrent. Han hoppade där jag inte trodde och bara skjöt oss över. Han verkligen gav allt min lilla kämpe. Vad roligt det var, jag var inte rädd utan hade bara roligt. Sen gick vi hem och åt godis och myste på innan det var dags att säga gonatt.
 
Nu är sista delen av repotaget i bloggen på kurirensnyhetssida. Det vart riktigt bra. Det känns roligt att vi fått skriva om kursen och det är inte så länge kvar till det är ny kurs. Ska verkligen bli roligt att få lite mer a träning.
 
Hoppas alla har det bra i kylan!!
 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback