Träningshelg

Då våra vänner åkt på tävling i helgen har vi passat på att träna och åter träna. Känns som att det är det enda vi gör nu mer. Vi red dressyr igår för vår gode vän som trimmade både häst och ryttare. Shaman gick riktigt bra igår. Jag fick lite läxa att träna på. Roligt var det, vi fick jobba med allt mellan dressyr och ja dressyr helt enkelt. Shaman är så positiv och vill verkligen även om han nu blir lite bekväm och försöker mygla ibland. Han var så mjuk och fin. Pigg och glad. Tryck i alla gångarter och luftigt språng. Vår tränare tyckte verkligen vi presterade max vilket kändes riktigt roligt. Det var roligt hela passet och speciellt på slutet då vi fick till våra skolor perfekt och även skänkelvikningarna. 
 
Idag var det dags för lite markarbete och fortsätta träna på det vi gjorde i tisdags för vår tränare i hoppning. Tänkte verkligen på tygel, hand och ben. Galopp och att inte störa Shaman. Det gav resultat hela passet. Han hoppade allt med glädje, kände en gång att jag fick hjälpa honom då jag råkade ta lite i honom. Han kollade av flera gånger vart han hade mig märkte jag och frågade ska vi? Nu känner jag när han blir frågande, han fryser till och bromsar upp och jag kan då bara peta lite på honom med benen och då kör han hela vägen. Han var så glad idag, han hoppade allt och inga som helst tveksamheter. Han hoppade så jag flög ur sadeln och tappade tygeln. jag råkade bli efter i nått språng med det struntade han i och bara fortsatte. Känns som jag börjar hitta tillbaka till höstens ridning, tygelläge och galopp och tanke. Ska blir roligt att träna vidare nu.
 
Veckan kommer bli borta träning på tisdag och sedan ska vi åka på träningstävling på torsdag. Sen midsommar och då ska Shaman få vila då han jobbat riktigt bra nu sista veckorna.
 
Hoppas alla haft en bra helg med sol och trevligheter!!
 
Pållen hoppar för allt han är värd ;)
Team S.
Gänget.
 
Hoppas vi kan återskapa detta ögonblick då vår månadstränare kommer om ett par veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback