Träningstävling

Idag var det dags för träningstävling i grannbyn, jag kände mig hyfsat stabil och då alla runt mig inte kunde andas och höll på och vara nervös kände jag ändå lugnet. Förmodligen för att min kamrat var med som har lugnande effekt på mig. Hur mycket jag än stressar upp mig dämpar hon det och jag känner mig lugn och trygg. Blir det problem vet jag att hon går in och hjälper oss. Jag hoppade två låga klasser men kändes ändå högt och rädslan smög sig på då jag gick in på banan. Framhoppningen gick super och Shaman hoppade så himla bra. Trycket i honom var totalt fantastiskt!!
 
Inne på banan vart det jobbigt, jag hade förberett mig på att han skulle kuta som en tok och bara ånga på men han gjorde inte det. Ändå höll jag för mycket, var och rattade i tyglarna. Han vart sur det kände jag men han hoppade. Nästa runda taggade han till och då vart jag rädd, vågade inte rida och bara vara där. Han stannade en gång och sen hoppade han stillastående. Gjorde om och fick bästa rundan, då höll jag i tygeln men bara satt om med benen och rörde inte tygeln. Han skötte allt, hoppade fantastiska språng. Höll galoppen trots att jag tyckte det gick fort men jag litade på honom eller försökte och han gjorde allt helt exemplariskt. Älskade lilla häst, han har verkligen kämpat idag. Han har varit pigg och glad. Nöjd då vi åkte hem med två rosetter i bagaget.
 
Nu ska jag öva på att bara hålla still handen och inte störa honom. Bara styra och rama in med benen. Han får fixa det här nu så han inte blir sur. Han vill ha det på sitt sätt och då får jag anpassa mig, inte störa honom.
 
Känns verkligen som han visat att jag kan faktiskt räkna med honom, han ställer upp han fixar och nu ska vi öva vidare. Vi ska fixa det här tillsammans!!
 
Kram!!!
 
Första utetävlingen som gick över förväntat. 
 
 
Dagens packning, inte helt lite saker som fick följa med oss :)


Ett gäng muppar 😜

 

Dagens skörd!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback