Träning och träning

Vi har tränat flitigt både dressyr och hoppning. Hoppningen går hyfsat bra. Shaman är pigg och glad och gör det han ska då matte inte klantar till det. Känner att Shaman inte har ont och han hoppar med hela kroppen. Det gör att matte flyger ur sadeln lite nu och då. Tur hon håller i sig. Tyvärr var det nån på ren svenska idiotjävel som inte kunde hålla sig från att smacka!! Vad ger en rätt att hålla på o lägga sig i någon annans tränare då man har en tränare en meter i från som hjälper en. Hästen var överladdad och en smackning fel gör att han exploderar och jag åker i backen. Nästa gång kommer jag inte vara lika tolerant utan fråga varför människan smackar!! Suck!!
 
Vi var till grannkommunen på hoppträning för vår träningskompis tränare. Nyttigt och lärorikt. Problemet vi har kom fram tydligt då vi höjde. Fick då jobba med galoppen, lydnad och lyhördhet så vi vart mer samspelta. Shaman hoppade riktigt bra på slutet och det var så roligt så vi anmälde oss till ännu ett pass. Vi tränar hemma nu och ska jobba vidare på det vi gjorde sist!!
 
Idag har matte handlat lite nytt till häst och ryttare då vi ska träna dressyr för vår vän i helgen. Är inne i någon svart period så vart svarta lindor, schabrak och ridbyxor. Ridbrallorna var ett mindre trauma att prova ut. Hittade en skön och snygg modell men både min vanliga storlek och en storlek större fastnade på ändan. Gode jesus har jag blivit så tjock eller var det en väldigt liten modell av byxorna.Tur JJ var med och kunde dra loss mig ur byxorna!! Myggspray är ett måste då dom idioterna vaknat till liv!!!
 
Hoppas alla får en trevlig helg!!
 
Borta träning
 

Taggad deltagare


Nya kostymer åt gänget ;)
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback