Utflykt

Då var det dags igen att åka iväg och träna för vår nya tränare i grannstaden. Shaman var pigg och glad som vanligt att få komma ut och åka. Han spetsade öronen varje gång en bil körde förbi. Förmodligen vinkade han också och skrek heeej!! Väl framme var det massa mygg, så jag skulle spraya honom och det kom inget så tog i och sprayade igen och tittade på flaskan och slasch kom en dusch i nyllet. Hmm suck hur lyckas jag med allt. Shaman ogillar verkligen allt som har med sparyljud att göra så han hoppade upp och ner och sprattlade då jag skulle försöka dränka honom. Arg häst. Sen skrittade en bit efter en skogsväg innan det var våran tur att rida. Så klart började det regna och Shaman vart än en gång på dåligt humör och hoppade upp och ner och stoppade huvudet mellan frambenen. Vi hade inte någon mössa med oss heller men det slutade ganska fort som tur var. Han hoppade riktigt fint igår, jag tvekade vid två tillfällen så han stannade och promenerade fram till hindret så det var bara att göra om det och släppa bromsen. Hoppade linjer och en liten bana. Fick bra hjälp, även om jag tvekade ibland så körde Shaman på. Så det känns bra, bara öva vidare. Trötta och nöjda åkte vi hem och brakänslan inför morgondagens tävling känns okej :)
 
Hoppas alla har det bra ute i sommaren trots avsaknad av värme!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback