Dressyr för hela slanten

Vi har verkligen kämpat med dressyren, vi har övat och övat. Vi har fått hjälp av JJ under veckan och nu var det dags för vår gode vän att träna oss. Jag och grannen bokade ett pass igår för honom. Shaman gick så himla fint, han gjorde allt han skulle och fick guldstjärna på alla övningar. Han lyssnade och var lyhörd på det jag ville förmedla. Jag fick beröm för min ridning, bättre och stadigare sits. Handen stilla och stöd på tyglarna(som JJ tjatat). Det som hände mot slutet av passet var att mitt skadade ben där jag har nedsatt funktion och känsel började lyda. Tänk om det börjar hända nått. Alla år av träning, läkarna sa att jag aldrig skulle bli återställd och inte få tillbaka funktionen. Det är helt galet, tänk om, glädjerus så klart.
 
Provade markarbeta lite på kvällen innan dressyren och se om hoppningen fungerade. Det gjorde den, vi övade på det vi fått i läxa och det gick så himla bra. Om vi övar så här kanske det blir bra, hur många gånger har jag inte sagt det och efter ett tag har det bara raserats. Men jag vägrar ge upp. Jag läser även böckerna om mental träning som fallit i glömska. Jag fick så bra hjälp av fröken E i höstas efter kraschen. Nu gäller det att inte bara köra på utan stanna upp och jobba med det också.
 
Vi har kurs för Ted i slutet av veckan och avslutas med träningstävling. Ska rida två låga rundor för att hitta brakänslan inför nästa veckas tävling i Boden. Jag tror att både jag och Shaman kan behöva det bara för att få roligt och känna att vi kan. Då blir det lättare för oss båda. Metern kommer få vänta än ett tag känner jag, jag är inte redo än. Rent tekniskt skulle det säkert gå bra men då jag ändå tvekar lite så får det alltså vänta. Jag vill inte rasera det vi håller på att bygga upp. 
 
Hoppas alla har haft en bra helg i vårsolen.
 
Vi dansar dressyr.
Övning ger färdighet.
Vi har så klart myst hela helgen då vi haft helgjour.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback