Dressyrnissar och målerifasoner

Vi håller på att måla fodret och fönstret hos Shaman. Han tittar nyfiket på då jag och mamma höll på igår. Han tryckte nosen mot gallret så jag fick verkligen försöka att inte måla på honom. Han fick även en ny granne, en tjej. Han vart väldigt intresserad och stod och stirrade på henne och sen slickade han på hennes nos. Han brukar annars vara så sur men verkade som han gillade henne. Han var riktigt go igår och ville mysa och vara med oss hela tiden. Mamma hade plockat hallon till honom som han glatt smaskade i sig. Livsnjutaren!!
 
Tanken var att rida ut med en kamrat och sedan jobba lite dressyr men då regnet öste ner smög vi in i ridhuset och det var riktigt lyckat. Det var tomt så jag lade ut en liten hoppbock för att träna min hand och Shaman skulle få lyfta på benen. Jag började jobba honom i skritten och flytta honom och böja igenom honom för att mjuka upp gammelkroppen ;) Därefter några steg trav och avbrott direkt när han började tramsa. Så ner i skritt och fortsätta jobba, upp i trav och ha honom på plats. Ner i skritt när det tramsades och sedan trav igen. Det funkade riktigt bra. Han kom igång bra. Samma jobb då vi lade in galoppjobbet. Han vart riktigt fin så det kändes som ett bra pass. Det var även bra komplemet med bocken som han fick skutta över. Kändes som han då fick lyfta bakbenen och komma loss i ryggen. Måste bli bättre på just dessa övningar. Ska försöka rida ut honom idag och sedan gå ner på utebanan och lägga fram övningen med tre bommar som vi hade på Ted. Riktigt bra, då kan han skritta över först sedan trava och galoppera och han ska då inte gå framåt utan korta sig och samla sig.
Imorgon tar vi vilodag :)
 
Hoppas alla har en bra torsdag!!
 
Min fina prinspojke:)
Nu ska vi börja nöta mer dressyr igen och jobba vidare på våra övningar:)
Nyss var det vår och sommaren gick så fort, känns verkligen som höst i luften nu.
Finaste Snusen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback