Ännu en helg har passerat

Helgerna går så fort. Det känns som det antingen är måndag eller fredag. Denna helg började med att vi red ut på fredagskvällen. Det hade kommit lagom mycket snö så det var perfekt. Inte helt kallt heller så vi drog iväg jag och min pälsmoppe. Lördagen gick till kvällshoppning med gänget, vi har så tur att vi kan vara i ridskolans ridhus och träna och det är lugnt och skönt då det inte är så mycket folk där. Vi fortsatte öva att ha bra tryck i galoppen för att sedan upp mot hindret tänka samling. Inte rida på framåt utan bara vänta och tänka samling och hålla jämt stöd i tygeln. Jag vet att tyglarna är lite väl långa, många tränare har klagat på det men shaman blir bara sur och spänd i nacken och då spänner han även ryggen om tyglarna blir för korta har jag märkt. Alltså får han gå på lite längre men med kontakt så klart. Söndagens dressyr gick faktiskt bra, han var lite stel till en början men vi försökte mjuka upp så gott det gick och sen jobbade han på riktigt bra. Känns kul att vi börjar vara igång på alla fronter. Dock sätter kylan stopp för ridningen nu ett par dagar verkar det som. Kom en ny köldknäpp och Shaman har fått vara inne idag. Suck börjar bli så trött på den här kylan nu. Vill ha sommar och värme så man slipper frysa.
 
Hoppas alla har haft en bra helg!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback