Sommar!!

Underbara sommarvärme, äntligen är den här. Det började lite små dåligt med lite ljummet o vissa dagar var riktigt varma. Vi har nyss börjat jogga i gång och hunnit med lite dressyr, lättare hoppning och uteritt. Vi myser i solen och bara är. Känns verkligen som livet är på topp just nu. Shaman är glad och nöjd med det mesta. Han är lite sur då jag är till någon av dom andra hästarna och slänger surt foten i väggen för att markera att han finns där och ser att jag är hos någon annan. Känns verkligen som jag vill att vi ska komma igång nu efter vilan och få börja trimma lite mer i dressyren men även hoppningen. Sista tiden har jag hoppat mina kompisars hästar dels för att bli lite tryggare själv men en av dom har jag som jag hoppar då ägaren inte riktigt vill göra det. Det är verkligen intressant hur olika dom är hästarna. Min väns häst som jag red igår han skötte allt själv, jag behövde bara sitta och styra så hoppade han. Han var ganska lätt på framfötterna och lite mer av en uppåt häst än vad Shaman är. Shaman får man verkligen jobba med hela vägen fram till hindret och tänka samling men ändå inte vara och ta för mycket i honom. Tillridningsponnyn han var verkligen trött igår så vi avslutade tidigt och ska jobba upp hans kondition för att se om det blir bättre.
 
Känns riktigt konstigt att ha en stallfri dag, Shaman ska vara med sin skötare idag. Så jag får hitta på lite andra saker att roa mig med i stället. Men lapa sol är inte helt fel och känner jag honom rätt så gör han nog inte heller många knop i kväll. Vi tar det lite lugn än och känner att helgens tävling kommer att strykas. Jag tappade totalt känslan på hemmatävlingens sista dag. Allt bara brakade och inget stämde så vi ska bygga upp den känslan igen och sen tar vi nya tag i höst.
 
Händer annars inte så mycket hos oss. Vi fick träningsbesök i går av vår vän och hennes pålle så det var kul att ha en kompis för en gångs skull. Sedan har ju grannen flyttat hem så jag får lite sällskap på kvällarna och en ridkamrat lite oftare nu mer. Nu känns det som att alla mina vänner nästan har häst eller är i stallet i någon form och det känns så skönt. Då hinner man umgås där och inte behöver känna stressen att man måste hem och iväg för att hälsa på någon :)
 
Vår lilla soldyrkare, han lever livets lata dagar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback