Uteritt, känsla och finlir

I går kväll hade vi besök av vår vän T från mitt jobb. Hon har tidigare haft häst på ridskolan. Så nu var det dags för uteritt och jag behövde lite hjälp att motionera tillridningsponnyn :) Det var en riktigt fin kväll förutom alla förbaskade insekter. Shaman som alltid är skeptisk då jag har någon kamrat med mig stirrade fånigt på gästen då vi kom. Han är alltid så misstänksam men samtidigt intresserad och nyfiken på vem jag har med mig. Då Shaman är som han är så fick hon ta tillridningsponnyn och fastnade verkligen för honom så det var riktigt lyckat. Så nästa vecka tar vi oss en ny tur. Då vi red ut i skogen där jag vet att Shaman blir pigg och stark då han tycker det är härligt att komma ut passade jag på att testa det lite skarpare bettet, babypelhamet. Han gick riktigt bra på det, lydig och lyhörd precis som jag vill ha honom. Jag behövde bara ta lite lätt i tygeln, krama och sitta till så lyssnade han. Hade velat prova det ute på hoppningen då han lätt blir stark på tävling och låga höjder för att se om jag kan komma åt honom bättre och få honom att vänta kvar i position så att säga. Jag tycker det jag har i hoppningen nu fungerar  riktigt bra men i de lätta klasserna vill han på kuta iväg och köra sitt eget race :)
 
Känner att jag är sugen att både hoppa och rida dressyr. Har blivit lite mer åt hoppning nu sista veckorna och jag känner att jag vill rida lite mer dressyr. Shaman behöver det för att  bli mer lyhörd och på plats i hoppningen. Dock har jag märkt att det fungerar riktigt bra att lägga in markarbete mer i dressyren för att han ska tycka det är roligt. Sen vill han lyssna på musik för att gå ännu lite bättre den lilla divan.  Vi får helt enkelt rocka loss och se vart det leder. Jag har anmält oss till en hopp och dressyrtävling så jag ska fundera lite till vilken jag ska åka på. Dressyren är nära hemma medans den andra är ganska långt bort och vi måste vara borta över helgen. Så vi får se hur jag gör. Latmasken styr haha.
 
Så här trött är vi nu mer varje morgon ;) Vi längtar till helgen!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback