Hjärnsläpp och tjurigheter

Shaman har plötsligt blivit som en ungdom igen. Han är pigg och glad och har börjat göra tappra försök till bockningar. Han kan egentligen inte bocka men han gör det och jag flyger rakt upp i luften och landar i sadeln igen som tur är. Han tycker det är jätte kul och så klart blir han lika förvånad varje gång då jag gallskriker att han ska sluta. Han kutar i från sina kompisar och prejar ner dom i diket om det går för sakta och galopperar om dom. Han gör hyss i hagen och inne i boxen. Han drar i allt han ser, kommer med mulen och kittlar mig i nacken och drar mig i håret och tycker det är jätte kul då jag ylar hahaha. Han hade igår dragit ner eltråden vi har i hagen då vår granne fixat plankorna under sommaren. Så mamma hade gått och satt tillbaka den och han hade gått efter och tittat. Sedan hade han plockat ner den igen, då jag kom på kvällen var den nere både uppe och nere. Suck. Han har alltså pillat upp de små luckorna som tråden löper i och dragit upp den. Suck. Han är en slug liten rackare.
 
Vi provade hoppa igår kväll med några av grannarna. Övningen i sig var så klart bra men den passade inte Shaman. Det var tre studs in med travbom in. Sedan ett galoppsprång, oxer, ett galoppsprång ut på ett räcke. Han ville inte alls länga sig. Tog ett spö och daskade till honom. Då hoppade han i rena förskräckelsen. Sedan ville han inte alls hoppa så vi fick dra ihop det. Han fick då gå på d-ponny avstånd. Han har ju varit så här i kombinationerna så vi har fått länga lite eftersom så att han ska få träna att gå på storhästavstånd. Jag tappade helt huvudet och vart irriterad på honom och dammade till honom. Han vart så klart förbannad och ställde sig på bakbenen för att visa att det där var inte okej. Så klart skulle jag inte ens ha pressat honom att gå på det vanliga avståndet. Mitt pucko hur tänkte jag?? Nåja vi får lägga upp övningen igen hemma och länga lite i taget. Då det var studs in kunde jag inte heller lägga upp galoppen i ett högre tempo för att han då skulle räcka till. Nåja vi får öva vidare. Enkelhinder funkar ju iaf. Han hoppade linjen bra efter oxern och ut på räcket. Är irriterad att jag tappade huvudet och inte hade någon känsla eller fokus på det jag skulle göra. Nåja vi tar nya tag i helgen då det är kurs. Känner just nu att jag inte alls har lust att vara med utan öva själv. Får se om bara Shaman får gå, unghästen var lite krasslig igår så vi avvaktar med honom och håller tummarna att det inte var något.
 
 
Min lilla ligist ;)
Ibland säger han nej ;)

Ibland blir han förbannad på mig och då får jag veta det också :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback