Tandläkare och tråkiga besked

Vi var till tandläkaren på torsdagen då Shaman har haft lite svårt att tugga sista veckan. Han har tidigare två tänder som är trasiga och det fastnar lätt mat där. Hon kollade på honom och sa att han hade en tandsjukdom förmodligen sedan han var liten som gör att ytskiktet luckras upp och ger honom karies som i sin tur leder till att tänderna går sönder. Hon har aldrig under våra sex år där sagt något. Vi var till en annan tandläkare förra året som inte heller sa något om detta. Hon sa att han hade i princip angrepp på alla tänder och processen kunde ta allt mellan ett halvår och hela hans liv. Kände att jag bara svalde och gick hem med honom, grät hela vägen hem och i två dagar efter det. Kontaktade hans andra tandläkare som sa att det lät väldigt märkligt och att hon ville kika på honom igen efter nyårshelgerna. Han ska få börja borsta tänderna och spolas i munnen varje kväll. Florgel ska han också få för att se om processen stoppar upp något. Fy kändes bara så jävla pissigt om jag ska vara helt ärlig. Nåja det är ju egentligen skillnad från igår till idag. Allt är som vanligt förutom att jag är olyckligt vetande men samtidigt kan jag göra saker för att bromsa processen och det ska jag. Så i helgen har vi premiärborstat hans tänder. Jag borstade och min goda vän J fick hålla fast honom, det gick faktiskt bättre än vi trodde. Så det blir nog bra.
 
Han har fått vila under helgen då jag och mamma gjort lite andra saker och idag har han fått vara med sin skötare så jag tänkte passa på att göra lite ärenden. Vi tänkte rida ut igår men det var fruset redan och solen var på väg ner så vi smög in i ridhuset och joggade. De har lagt in mer underlag så det är ganska djupt så han får vara där minsta möjliga tid för att undvika onödigt slitage. Vi får göra så att vi promenerar fram oss ute och sedan går in och joggar och sen ut igen.
 
Vad har ni haft för er i helgen? Busat eller gett godis? Jag är säker på att Shaman kommer utsätta mig för både bus och godis med tanke på hur han är. Han har ju en förmåga att göra sina hyss emellanåt ;)
 
Snutteplutte
Hoppas vi kan komma hit en gång till ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback