Tävlingssug och träningsvärk

I helgen är det tävling hemma på gården, vi har tävling med ridskolan. Tre dagar. Tanken var att vi skulle hoppa 80 och 90 men just nu känner jag att jag inte orkar bli nervös och stressad över hur kommer shaman göra. Kommer han hoppa, kan jag hålla tankarna i styr och göra min del. Allt är fortfarande ett enda kaos i huvudet både med hoppningen och efter att min pappa lämnat jordelivet i höstas. Jag tycker att just nu är det nog att bara hålla igång vardagen och klara av jobb och stall.  Känns som att minsta sak utöver vardagen känns som ett projekt. Känns som att hoppningen måste stabilisera sig innan jag börjar tävla igen med Shaman. Vår nya tränare har hjälpt oss massor. Hon förstår min osäkerhet och varför Shaman gör som han gör. Vi har helt enkelt tappat varandra på vägen. Känns som att vi inte kommit tillbaka ordentligt efter kraschen och ändå är det två år sedan. Vi kommer oss upp på ca 90 cm men efter det brister allt. Känns fortfarande jobbigt att jag inte minns allt, jag kan fortfarande få inslag av rädsla och vågar inte galoppera då vi höjer. Men vi övar, vår tränare hjälper oss. Framför allt mig. Det blir bättre och jag vägrar ge mig. Vi ska ut igen och rida som vi gjorde förr. Jag och Shaman, min kämpe till häst som verkligen gjorde allt och lite till. Det kommer ta tid men det får det göra. Vägen är lång men vi kommer framåt. Sakta men säkert. Jag över lite hemma emellanåt och lägger upp olika övningar så vi får öva.
 
Dressyren blir bättre och bättre. Lite svårt att hålla honom på plats då jag inte har gramanen alltid men även det blir bättre. Han är positiv och försöker. Tjurar då det blir fel och hoppar rakt upp i luften och piper för att sedan göra om samma moment ;) Då sätter han det klockrent. Nu övar vi byten i galopp, lyckades på till ett par på medellinjen och diagonalen för att nästa gång inte få till det. Mer övning. Det blir bra, allt ska lösa sig. Han är min bästa vän och jag vill få det här att fungera och jag vill ju inte sälja honom.
 
Nåja nu ska vi iaf mysa i helgen och bara göra roliga saker, typ som att galoppera av oss i skogen och glo på alla söta älgar. Eller kanske bara hålla i sig då Shaman sätter fart :)
 
Hoppas alla får en trevlig helg!!
 
 
 
Snart kanske vi kan börja tävla igen.
 
Jag uppskatter inte hans grishopp då jag flyger rakt upp i luften ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback