Allt har en förklaring

I går var det dags för att ge en extra dos vaccin åt skrutt, det vart ju trassel då han skulle få sitt tidigare i vinter och det visade sig att det hade gått ut. Så därför fick han en boosterdos nu ett par veckor senare. Eftersom han var så konstig på helgens kurs vick hans doktor även kolla igenom honom och vi fick svaret på varför han gjort som han gjort. Han har förmodligen busat i hagen och sträckt sig i ryggen. Högra delen av ländryggen hade han ont och svarade då med hälta vänster bak. Så han ska få medicin någon vecka och promenera. Efter det får vi se om det är bättre annars får vi göra en hältutredning. Jag tyckte att allt var så märkligt och han kan bara inte tvärvända efter all positiv anda han haft i hoppningen och ridningen sista månaderna. Visste att det var något som inte alls var som det skulle men ändå undrade jag om det var hans hoppdemoner som skrämde honom. Hade det varit så att han inte visat nått igår hade jag plockat honom från hoppningen och aldrig låtit honom hoppa mer än markarbete igen.
Nu var det inte så och jag fick en förklaring till vad som var fel och varför det vart tokigt. Han verkade iaf nöjd på kvällen och nu hade han dom där nöjda ögonen igen. Dock skrämde han mig rejält på kvällen med att stå och tryna då jouren skulle ge honom mat. Så var bara att åka ut igen och mötas av en glad och pussvänlig kille som stod och vilade i sitt hörn och sket. Han åt glatt då jag visade honom maten och fick även extra vätskeersättning.
Typiskt Shaman!!
 
Nåja allt kommer att ordna sig och vi väntar ut detta nu och umgås och myser lite extra. Jag hinner rida lite extra på tillridningsponnyn också så det blir bra :)
 
Hyssaren som brallat i hagen och fått ryggskott.
Vi vilar oss i form
 
Gubben som blir bortskämd av J :)
 
Ge oss vår!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback