Dressyrkurs och yahoos

Helgen som var gick till att trimma i varma ridhuset på lördagen inför söndagens kurs för Kristian Von Krusenstjerna. Shaman vart bara less kände att han bara spunkade och exploderade skrek jahooo eller yaaahoo i varje moment. Jag gled på tygeln och inget var bra. Vart bara så jääävla less rent ut sagt. Tappade stångtygeln och ja jag vet inte. Tänkte att nä inför morgondagens kurs byter jag ridvantar och bridongtygel då den jag har nu är helt i läder och jag bara glider och inte får grepp och den är också tjockare  att hålla i och för mig med små händer blir det svårt. Varför har jag inte tänkt på detta tidigare. Heja geniet. 
 
Då kursen var i kalla med lite tyngre underlag tänkte jag att okej då orkar han väl inte kuta och härja och jag tänker att jag rider fram ute för att minska tiden där inne. Vill inte slita på honom om jag inte måste. Han var riktigt fin hela passet. Vi fick bra tips med oss för att få upp honom lite i fronten. Han behöver bli starkare bak för att orka hålla sig uppe lite längre stunder än vad han gör nu. Det blir att han böjer in nosen för mycket och hamnar bakom lodplan vilket jag inte vill. Vi fick öva på bytena och skolorna. Lägga inner skänkel lite bak än jag haft tidigare och samma när vi rider genom hörnen för att få in höger bak vilket underlättar inför öppnorna och även bytena. Vi fick öva på att rida en brant tiagonal, volt sedan rida genom hörnet och sedan in på bytesdiagonalen. Kort linje för att han inte ska fara i väg med mig. Han var så himla himla fin, jag är så glad att vi kommit så här långt. Det jag själv känner är att vi behöver stärka oss ännu lite till men känslan av att vara på rätt väg och att momenten börjar fungera och blir starkare känns bra. Jag ska prova se om jag kan lägga in en filmsnutt från helgen. Kommer inte på hur man gör, verkar inte fungera så jag lägger in dem i nouwbloggen i stället :)
 
www.nouw.com/teamsaraochshaman
 
Tänk att det har sett ut sår här ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback