Frid i själen och matstrejk

Äntligen är våren här, det är så underbart skönt. Lite plusgrader och sol. Vi mår gott, jag försöker rida ute de dagar som går även om det bara går att jogga. Allt för att inte behöva vara inne. Shaman är nöjd att vara ute nu då ljuset håller i sig fram till vi kommer och tar in honom vid fyratiden. Det var så härligt i morse när vi gick ut så var det ljust just före sju. Äntligen, man vaknar liksom till liv efter vinterns dvala.
Vi har valt att köpa eget hö för att kunna ge de gånger höet är lite torrare och han inte vill äta kinkpellen. Det är så skönt att slippa stressen att han inte äter och tanken på att hur mågna dagar kommer det vara hö han ratar. Så klart äter han när han blir tillräckligt hungrig men med tanke på hans kolikmage vågar jag inte ge honom blött hösilage som är för syrat. Igår  fick jag ge honom av hans eget och han var så nöjd när han åt, han var hungrig. Det märks när han fått det lite sämre höet. Vi har nu inte samam stress utan har ett lager som vi kan ge från. Det gör att jag kan slappna av och jag får frid i mattesjälen. Vi har också eltråd mot grannarnas hästar då de ofta kommit in i Shamans hage och varje gång jag ser dem stå och glo när Shaman har fått mat så känner jag faaan vad skönt att de inte kan komma in. Brakar det staketet är tråden ivägen och de får en liten elstöt ;) Det är ofta de står där och suktar så även där känns det skönt. 
Just nu känner jag mig inte helt motiverad till att starta upp med tävlignar, jag frågar mig om jag vill att vi ska vara på den här nivån, det krävs ganska mycket. Ska vi trappa ner eller hur ska vi göra. Samtidigt vill jag ju jobba vidare och ta chansen så länge vi kan. Men det är bara så omotiverat att träna i ridhuset som är mörkt och dunkelt. Men jag ska se om vi kan träna ute och jobba med det vi fick av kristian och karin. Shaman verkar nöjd oavsett vad vi gör och han är så go och glad.
 
Hoppas alla får en bra onsdag!!
 
  (null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback