Helgen gick för fort igen

Helgen går jämt så fort. Vi hängde på våra goda vänner som hade bokat ridskolans ridhus på lördagen. Shaman fick en promenaddag på fredagen då jag jobbade sent. 
Han var lite tvekande först innan han kände att han fick bra fäste på underlaget i ridskolan. Vi provade hoppa lite studs och ett räcke med avstånd. Han tog det direkt, han vart så taggad och körde. En gång vart det lite fel för honom och jag tror att han bara fick en tankevurpa men han hoppade ändå typ stillastående och kravlade sig över för annars hade ju matten ramlat av ;) Så himla duktig. Sedan vart han ännu gladare och körde fullt ut. Vi kunde till och med prova höja lite och han var så fin. Det känns verkligen som att han bara blir stadigare i hoppningen och det är så roligt. Allt jag kämpat ger äntligen resultat. En lång process men som är värd att väntas på. 
Söndagen gick till att trimma dressyr i varma och han var riktigt fin, han börjar komma upp lite i formen nu även på vanligt bett. Han vart lite starkare på slutet så jag fick verkligen jobba men jag tror det är för att han inte riktigt orkar ännu. Men vi får bara öva vidare helt enkelt. Jag tock också några språng på Drutten och börjar hitta hur jag ska göra mer och mer och jag känner att vi börjar hitta det vi behöver få ordning på. Så det känns bra. Jag tycker att det är viktigt att båda hästarna har balans, är lyhörda och lyssnar för att jag ska kunna få till en bra ridning. Jag har tanken att det inte bara ska gå fortare och fortare utan hela tiden stämma av vart jag har dom. Vad behöver jag göra, hur ska jag göra och vad ska jag bara låta vara för bästa flytet. 
 
Hoppas alla får en bra helg!!
 
(null)

(null)

(null)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback