hoppning och fjasko

Torsdagen gick till att hoppa lite, så klart hade dem haft lösa hästar från ridskolan i ridhuset så underlaget var helt uppfuckat. Shaman hoppade glatt ett par språng men sen ville han inte. Han slutade bjuda, vågade inte hoppa av och hoppade grodhopp. Skit!!!! Blir på riktigt besviken över att man får göra så här. Det förstör verkligen underlaget och vi andra som har känsliga hästar kan inte rida. Vi provade stampa och gå och platta till framför ett hidner och då gick det men jag tog bara några språng och gick hem. Jag valde att rida på fredagen efter lektionerna med mina vänner i ridskolans ridhus. Inga problem, Shaman var skjuten ur en kanon. Sååå glad och positiv. Han tjurade ihop i mitten på passet sååå kalrt. Ah tänkte jag pälsen, den är nu tät igen och han börjar fälla. Då brukar det bli så här. Jag fick lirka ett tag med honom och sen gick det bra igen. Han hoppade jätte fint. 
På lördagen åkte pälsen av, han va r så himla nöjd. Han älskar verkligen att bli klippt och man ser hur nljd han är efteråt. Helgen gick till dressyr och vi kunde träna vidare och jobba med de olika momenten från programmet. Det blir bättre, han orkar hålla huvudet uppe lite längre stunder om än kort än men det går framåt. Vi tragglar på. Han blir lite väl överladdad på slutet för att han tycker det är så roligt och han är gode mallig när han gjort sina byten klockrent. Jag ska bara våga hålla kva r i tygeln och lite höjd hand så jag får honom kvar på bakdelen. Men nu känns det som att det börjar hända saker. Han blir stadigare så jag ska försöka börja rida igenom programmet i veckan. Jag får ta en del i taget och stärka och jobba med. Han behöver bli stadigare i travökningen men vi får kanske ta ner tempot lite så han blir stadig och sedan framåt igen. Han orkar inte riktigt sätta sig så mycket som jag vill ännu. 
Veckan som kommer blir det uteaktiviteter förutom torsdagens hoppning och vi hoppas på bättre underlag annars får jag spunk. 
 
Hoppas alla får en trevlig vecka :) 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback