Hoppträning och överaskning

Torsdagen gick till att hoppa för vår veckotränare. Vi fick hoppa lite linjer med avstånd vilket har varit en större utmaning med Shaman. Han vågar inte ta för sig och lägger in flera extra språng. Nu var det 3 galoppsprång mellan tre räcken och fem galoppsprång mellan oxrarna. Han var gode misstänksam och tog något extra men ändå bättre än vi trodde och när han hade fått hoppa runt en stund så gick det bättre och bättre. Jag försökte vara noga med att stötta upp honom hela vägen men i bland hann jag inte riktigt med men han försökte ändå. Han kravlade sig över ibland och sedan körde han. Vi avslutade att lägga upp lite och tog bara en enkeloxer. Han hoppade så fint, bjöd hela vägen och hoppade. Han gick bättre än jag trodde i ridhuset men det v ar lite bättre underlag nu än sist. Så duktig var han. Jag blir så himla glad när det fortfarande sker framsteg för honom men också för mig. 
 
Hoppas alla får en bra helg!!

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback