Äntligen kommer ljuset



Äntligen börjar man märka av att ljuset återvänder. Det är så härligt. Igår eftermiddag när jag skulle ta in hästarna så var det ändå en strimma ljus kvar. Så underbart att vi är på rätt sida. Då det tyvärr blev plusgrader och regn här om vkällen vart det för isigt att rida på utebanan så vi gick in i ridhuset en stund. Shaman fick ha gympabanden på sig för att få igång bakdelen. Vi behöver så klart träna lite innan helgens dressyrkurs. Han är lite svag än och det kunde han vara sa doktorn då hon gett honom kiropraktik och då kom de svaga punkterna fram. Så ett kortare pass med fokus på lösgöra och stärka fick det bli. Han var lite bekväm från start. Jag fick verkligen passa honom så han inte gick bakom lod. Det vart bättre då jag kom till ridning och kunde hålla upp handen bitvis för att få honom att sätta sig. Så fortsätta med lite kortare pass och stärka och lösgöra så tror jag det blir bra. Han behöver hitta det han tappat helt enkelt. Han vart faktiskt lite varm av det där passet och så klart får jag panik och tänker han är gammal, han orkar inte. Men nu är det ju varmt ute, han fick gå på sämre och tyngre underlag vilket så klart gjorde det och han hade gympa bandet och får då jobba rätt och ta i så det blir ju jobbigare för honom. 
I kväll ska vi hoppa lite så jag tror att vi jobbar vidare med någon bra och lättsam gymnastik övning. Blir nog att hoppa båda killarna då Drutten också ska vara med :)
 
Hoppas alla får en bra torsdag!! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback