Mulepussar och snöoväder

Gårdagen gick till att bara mysa på och Shaman hade vilodag. Han fick komma in redan vid lunch då det var snöoväder. Han hatar just sånt väder, allt som kommer ner i skallen på honom. Så ja när kan jag egentligen ha min curlade häst ute. Sol, mulet inte för varmt, inte för kallt. Det får inte regna eller snöa. Det får inte heller blåsa allt för mycket. Så klart får jag skylla mig själv som curlat honom för mycket men det som är problemet är att han inte äter då han blir blöt. De andra hästarna äter för att hålla värmen men han blir som helt apatisk då det regnar eller snöar på honom och han blir blöt på öronen. Det låter helt sjukt men det har alltid varit så att då han blir blöt på öronen blir han jätte irriterad. Han var inte helt glad i går när jag kom på lunchen för att hämta honom. Han gick med bestämda steg in och mellanlandade i vårat spånhus. Han tyckte väl att det var för långt till stallet fast det vara är tio meter mellan. Han gillar att stå där, kanske för att det är högt till tak och ljust. 
Han var så go när jag kom och gav mig en puss och även då vi var inne fick jag en puss. En sån där mysig och go mulepuss. Han har lärt sig att pussas och får så klart godis och det utnyttjar han starkt. 
Dagen i dag ska vi träffa veckofröken som ska se över betsling och justera lite bett. Vi kanske får lite ridtips också om vi har tur. Han får då gå ett kortare pass i träningshallen då det är tyngre underlag där. Ni får dubbla uppdateringar då jag inte litar på nouwbloggen ;) 
 
Önskar alla en bra tisdag!!
 
(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback